Parní lokomotiva tendrová 310.127

310.127_224

Označení: 310.127
Rok výroby: 1898
Výrobce: Lokomotivka Vídeňské Nové Město, Rakousko
Typ vozidla: C



Severní dráha císaře Ferdinanda pro své místní dráhy opatřila 43 trojspřežních tendrovek řady IX.

Vyráběly je rakouské lokomotivky ve Vídeňském N. Městě a Floridsdorfu. V roce 1908 byla KFNB zestátněna a Rakouské státní dráhy všechny stroje převzaly a označily je řadou 197. Lokomotivy měly vnitřní rám, vnitřní Allan-Trickův rozvod a dvojkolí pevná v rámu. Vnější válce byly ležaté a jejich šoupátkové komory byly uvnitř rámu. V roce 1918 všechny stroje převzaly ČSD a označily je řadou 310.1. Provozní vlastnosti byly horší než u řady 310.0 a proto byly postupně vyřazovány, takže v roce 1938 jich ČSD provozovaly již jen 21. Z místních tratí také během 2. světové války postupně přecházely na vlečky a to na celém území Německa, takže po válce se k ČSD vrátily již jen 2 kusy. Třetí stroj této řady – 310.127 – byl v roce 1980 umístěn na pomníku před železniční stanicí v Prostějově. Odtud byl na podzim 2017 sejmut a převezen do muzea v Lužné, kde se po opravě stane statickým exponátem.

Souhrnné informace
Druh vozidla: parní lokomotiva tendrová
Označení: 310.127
Majitel: ČD a.s.
Stav: neprovozní
Rok výroby: 1898
Výrobce: Lokomotivka Vídeňské N. Město, Rakousko
Uspořádání pojezdu C
Výrobní číslo 4096
Nejvyšší rychlost: 40 km/h
Přibližný výkon: 170 kW
Služební hmotnost: 25,5 t
Průměr hnacích dvojkolí: 1000 mm

 

Kontakt na muzeum

T: +420 313 537 700
E: cdmuzeum@cd.cz
E: nostalgie@gr.cd.cz

Otevírací doba

Vlakem do muzea

Odkud:
Kam:
Přes:
Datum:
Čas:
 

Víte, že...?

Cesta vlakem z Prahy do Děčína trvala v roce 1851 zhruba tři a půl hodiny.