Parní lokomotiva 534.0323

Parní lokomotiva 534.0323

Označení: 534.0323
Rok výroby: 1946
Výrobce: Škoda Plzeň
Typ vozidla: 1'E



Lokomotiva byla vyrobena ve Škodových závodech v Plzni v roce 1946 s výrobním číslem 1648 a její určení bylo pro těžké nákladní vlaky a ke konci parního provozu byla používána i v osobní vozbě.

Nejvyšší rychlost je 60 km/h, tlak v kotli je 16 bar (= 1,6 MPa, dříve 16 atm.). Původní nasazení bylo do výtopny Plzeň, ale nasazována byla též v Lužné u Rakovníka. Dojezdila počátkem 80. let v depu Kladno, kde byla potom provozována jako vytápěcí kotel K 821 s možností vlastního pohybu, a tak byla používána i ve výtopně Lužná u Rakovníka. V roce 1987 byla díky nadšencům depa Kladno upravena do vystavovatelného stavu a nedlouho poté byla zprovozněna. V roce 1996 dojezdila a byla dlouhodobě odstavena do opravy. Oprava už byla dokončena v dílnách nově založeného Železničního muzea ČD zjara roku 1999 a v květnu při příležitosti zahájení sezóny muzea byla slavnostně představena veřejnosti s tím, že její křest provedl vrchní ředitel divize obchodně-provozní Ing. Jaroslav Kocourek. V současné době je lokomotiva v majetku ČD. Je přezdívána „Kremák“ podle velkého topeniště a je provozována s tendrem 935.117.

Souhrnné informace
Druh vozidla: parní lokomotiva
Označení: 534.0323
Majitel: ČD
Stav: neprovozní
Přezdívka: Kremák
Rok výroby: 1946
Výrobce: Škoda Plzeň
Maximální rychlost: 60 km/h
Indikovaný výkon: 1104 kW
Služební hmotnost: 82,7 t
Průměr hnacích dvojkolí: 1308 mm

Kontakt na muzeum

T: +420 313 537 700
E: cdmuzeum@cd.cz
E: nostalgie@gr.cd.cz

Otevírací doba

Vlakem do muzea

Odkud:
Kam:
Přes:
Datum:
Čas:
 

Víte, že...?

Parostrojní provoz byl na našem území zahájen roku 1839 mezi Vídní a Brnem.