Parní lokomotiva tendrová 310.076

Parní lokomotiva tendrová 310.076

Označení: 310.076
Rok výroby: 1899
Výrobce: Wiener Lokomotivfabrik, Floridsdorf
Typ vozidla: C



Typická lokomotiva českých místních drah využívaná k dopravě smíšených vlaků. V závěru provozu dosluhovala na posunu v depech a na vlečkách.

Lokomotivy původní řady 97 kkStB byly vyráběny hned několika lokomotivkami po celém Rakousko-Uhersku v letech 1878 - 1913. Jde o stroje nerozlučně spjaté s našimi lokálkami, kde vozily každý den smíšené vlaky. U ČSD pak dostalo celkem 138 těchto lokomotiv označení řadou 310.0. Některé lokomotivy sloužily v traťové službě až do roku 1945, kde je postupně nahradily lokomotivy novějších řad 422.0 a 423.0. Po 2. světové válce pak ještě dlouho sloužily na posunu a na vlečkách, poslední byla vyřazena z pravidelného provozu až v roce 1968. Lokomotiva 310.076 nesla původně označení 97.167 kkStB a dlouhou dobu byla postavena na pomníku před nádražím v Českých Budějovicích, odkud byla převezena v roce 2009 do Lužné k renovaci.

Souhrnné informace
Druh vozidla: parní lokomotiva tendrová
Označení: 310.076
Majitel: ČD
Stav: neprovozní
Přezdívka: Kafemlejnek
Rok výroby: 1899
Výrobce: Wiener Lokomotivfabrik, Floridsdorf
Maximální rychlost: 40 km/h
Indikovaný výkon: 230 kW
Služební hmotnost: 30,0 t
Průměr hnacích dvojkolí: 930 mm

Kontakt

T: +420 313 537 700
E: nostalgie@gr.cd.cz

Otvírací doba 2018:
29.3. – 30.4., 1.10. – 28.10.
sobota, neděle + svátky
9:30 – 15:00

1.5. – 31.5., 1.9. – 30.9.
sobota, neděle + svátky
9:30 – 17:00

1.6. – 30.6.
úterý – neděle
9:30 – 17:00, v prac. dny do 15:00

1.7. – 31.8.
úterý – neděle
9:30 – 17:00
Kde nás najdete

Vlakem do muzea

Odkud:
Kam:
Přes:
Datum:
Čas:
 

Víte, že...?

Cesta vlakem z Prahy do Děčína trvala v roce 1851 zhruba tři a půl hodiny.