Parní lokomotiva 556.0271

Parní lokomotiva 556.0271

Označení: 556.0271
Rok výroby: 1955
Výrobce: Závody V. I. Lenina v Plzni (Škoda Plzeň)
Typ vozidla: 1'E

3D průvodce



Nejmodernější československé parní lokomotivy pro těžké nákladní vlaky. S těmito lokomotivami končí výroba parních lokomotiv a později i parní provoz u nás...

Celkem 510 lokomotiv řady 556.0 bylo vyrobeno v lokomotivce Škoda Plzeň v letech 1952 - 1958. Lokomotiva 556.0510 je poslední parní lokomotivou vyrobenou v Československu. Původní určení lokomotiv bylo pro nejtěžší nákladní vlaky, výjimečně byly používány i na vozbu osobních vlaků. V rámci těžkotonážního hnutí v padesátých letech 20. století vozily rekordně těžké údernické vlaky. V provozu se udržely až do samého konce parního provozu na počátku osmdesátýh let, v řadě dep právě tyto lokomotivy ukončovaly parní provoz u ČSD. Lokomotivy byly vybaveny mechanickým přikladačem paliva odvozených od francouzského typu „Standard Stocker“ a od něho dostaly i přezdívku „Štokr“.

Souhrnné informace
Druh vozidla: parní lokomotiva
Označení: 556.0271
Majitel: ČD
Stav: neprovozní
Přezdívka: Štokr
Rok výroby: 1955
Výrobce: Závody V. I. Lenina v Plzni (Škoda Plzeň)
Maximální rychlost: 80 km/h
Indikovaný výkon: 1500 kW
Služební hmotnost: 99,0 t
Průměr hnacích dvojkolí: 1400 mm

Kontakt na muzeum

T: +420 313 537 700
E: cdmuzeum@cd.cz
E: nostalgie@gr.cd.cz

Otevírací doba

Vlakem do muzea

Odkud:
Kam:
Přes:
Datum:
Čas:
 

Víte, že...?

První vlak přivezla roku 1839 do Brna lokomotiva jménem Herkules.