Motorová lokomotiva T 679.1600

Motorová lokomotiva T 679.1600

Označení: T 679.1600
Rok výroby: 1979
Výrobce: Lugansk (bývalý SSSR)
Typ vozidla: Co´Co´



Lokomotivy řady T 679.1 pro těžkou nákladní dopravu patří mezi lokomotivy typu M 62, velmi rozšířenými v bývalých socialistických zemích.

Dieselelektrické lokomotivy s dvoudobým spalovacím motorem typu 14 D 40 byly dodány v počtu 600 kusů ze Sovětského svazu pro ČSD. Vyráběny byly v lokomotivce Lugansk v letech 1966 - 1973, poslední série pro ČSD pak v roce 1979. Obdobné lokomotivy byly jako typ M 62 dodávány i do jiných zemí (např. Maďarsko, Polsko, Německo) a značně rozšířeny jsou dodnes i v zemích bývalého Sovětského svazu. Lokomotivy byly určeny pro vozbu nejtěžších nákladních vlaků na hlavních neelektrifikovaných tratích a výjimečně vozily i osobní vlaky a rychlíky. Kvůli nepříznivým vlastnostem pojezdu opotřebovávaly tratě s menšími poloměry oblouků. V současné době jsou kvůli nepotřebě jejich výkonu a poměrně vysoké spotřebě paliva vyřazeny z pravidelného provozu a naprostá většina je již sešrotována. Lokomotiva T 679.1600 byla zrekonstruována jakožto poslední dodaná ze SSSR a spolu s ní byla opravena ještě T 679.1529, která je nyní umístěna v Expozici historických kolejových vozidel v Olomouci.

Souhrnné informace
Druh vozidla: motorová lokomotiva
Označení: T 679.1600 (781.600-2)
Majitel: ČD a.s.
ČD provozní
Přezdívka: Sergej
Rok výroby: 1979
Výrobce: Lugans (bývalý SSSR)
Maximální rychlost: 100 km/h
Indikovaný výkon: 1470 kW
Služební hmotnost: 116,0 t
Průměr hnacích dvojkolí: 1050 mm

Kontakt na muzeum

T: +420 313 537 700
E: cdmuzeum@dhv.cd.cz
E: nostalgie@gr.cd.cz

Otvírací doba 2018 v Lužné:
29.3. – 30.4., 1.10. – 28.10.
sobota, neděle + svátky
9:30 – 15:00

1.5. – 31.5., 1.9. – 30.9.
sobota, neděle + svátky
9:30 – 17:00

1.6. – 30.6.
úterý – neděle
9:30 – 17:00, v prac. dny do 15:00

1.7. – 31.8.
úterý – neděle
9:30 – 17:00
Kde nás najdete

Vlakem do muzea

Odkud:
Kam:
Přes:
Datum:
Čas:
 

Víte, že...?

Původní systém značení hnacích vozidel ČSD byl zaveden v roce 1923 dle návrhu Ing. Kryšpína.