Z našich exponátů
Parní lokomotiva 365.024
Nedostatek rychlíkových lokomotiv po roce 1918 byly ČSD nuceny začít řešit. PČM Praha zareagovala na požadavek návrhem a výrobou zcela nových lokomotiv. …»
Parní lokomotiva tendrová 313.432
Pro specifické potřeby provozu na soukromých místních drahách ve východní a severní části Čech bylo vyrobeno mezi lety 1890 a 1909 celkem 35 …»
Parní lokomotiva tendrová 310.076
Typická lokomotiva českých místních drah využívaná k dopravě smíšených vlaků. V závěru provozu dosluhovala na posunu v depech a na vlečkách.»
Akumulátorová lokomotiva E 212.001
Lokomotiva pochází ze čtyřkusové série elektrických lokomotiv pro stejnosměrnou napájecí soustavu 3000 V, kterou vyrobila Škoda Plzeň v letech 1955 až 1958 …»
Parní lokomotiva tendrová 354.195
Lokomotiva byla vyrobena v roce 1925 v továrně Českomoravská – Kolben pro vozbu lehkých rychlíků a osobních vlaků.»
Parní lokomotiva tendrová 524.1110
Lokomotiva byla vyrobena v roce 1931 v ČKD Praha pod výrobním číslem 1569. Konstrukčně vycházela z velmi zdařilých strojů řady Va, které byly původně …»
Parní lokomotiva 498.022
Rychlíkové lokomotivy 498.022 byly jedny z nejhezčích parních lokomotiv u nás. Zásluhu na tom má akademický malíř Vilém Kreibich, který navrhl jejich …»
Kontakt na muzeum
T: +420 313 537 700
E: cdmuzeum@cd.cz
E: nostalgie@gr.cd.cz
Vlakem do muzea
Víte, že...?
První parní vlak přijel do Prahy roku 1845 z Olomouce.