Z našich exponátů

Motorová lokomotiva T 478.3101

Motorová lokomotiva T 478.3101

Motorová lokomotiva původně určená pro vozbu rychlíků a osobních vlaků na hlavních neelektrifikovaných tratích ČSD.»

Elektrická lokomotiva E 669.101

Elektrická lokomotiva E 669.101

Na základě zkušeností s provozem prototypu E 669.002 vyrobila Škoda Plzeň dvě série šestinápravových elektrických lokomotiv s označením E 669.1. Byly …»

Salonní vůz T. G. Masaryka

Salonní vůz T. G. Masaryka

Park salonních vozů ČSD pro přepravu vysokých státních činitelů, především prezidenta republiky, byl rozšířen o vůz, který byl darem k 80. narozeninám …»

Elektrická lokomotiva E 499.101

Elektrická lokomotiva E 499.101

Tato lokomotiva jako prototyp byla první s bezlicenční konstrukcí podvozků. Měla stejnou skříň s řadou E 499.0, tedy se šesti kruhovými okny v každé …»

Elektrická lokomotiva E 669.001

Elektrická lokomotiva E 669.001

Potřebu výkonnějších lokomotiv pro rychlíkovou dopravu měly pokrýt šestinápravové stroje s plánovaným označením E 698.0. Nepodařilo se však dodržet …»

Motorový vůz M 262.076

Motorový vůz M 262.076

Pokračováním motorizace osobní dopravy po 2. světové válce byl vývoj a výroba motorových vozů řady M 262.0. Šlo o vozidlo lehké konstrukce s elektrickým …»

Motorový vůz M 240.0100

Motorový vůz M 240.0100

Pro doplnění a modernizaci parku motorových vozů zvolily ČSD v roce 1956 novou koncepci a to vozy s hydrodynamickým přenosem výkonu. Určení těchto motorových …»

Kontakt na muzeum

T: +420 313 537 700
E: cdmuzeum@cd.cz
E: nostalgie@gr.cd.cz

Otevírací doba

Vlakem do muzea

Odkud:
Kam:
Přes:
Datum:
Čas:
 

Víte, že...?

Nejstarší železnice na území ČR byla postavena už v roce 1827.